butternut-74196__340

Snadná polévka z máslové dýně

Blog

Počet porcí: 2 větší

Ingredience:

Na husté dýňové pyré:

  • 1 středně velká máslová dýně (vypadá jako ta na obrázku v náhledu;-))
  • 1/2 větší mrkve (použijte asi 50 g očištěné mrkve)

Další ingredience:

  • 350 kysaného podmáslí (např. Boni, 1% tuku)

Podle chuti:

  • asi půl lžičky soli, (čerstvě mletý) pepř a chilli
  • menší stroužek česneku
  • plátek másla (asi 7 g)

Postup:

Nejdříve si připravte husté dýňové pyré, které je mimochodem výborným základem celé řady dalších receptů. Začněte očištěním (odstraněním slupky a semínek) dýně – půjde vám to mnohem snadněji, pokud si dýni nejprve rozkrájíte na asi 1,5 až 2 centimetry silná kolečka. Nakrájejte dýni na kousky a spolu s mrkví očištěnou a nakrájenou na kolečka, vložte do hrnce (já ráda používám vyšší hrnec, ve kterém mohu rovnou i mixovat tyčovým mixérem), zalijte malým množstvím vody (tak akorát aby kousky byly ve vodě – ne však více). Takto dýni pod pokličkou poduste (hlídejte, aby se Vám nepřipálila v důsledku vypaření vody). Základ na pyré je hotový v okamžiku kdy je dýně i mrkev měkká; dýně může být klidně i trochu rozvařená. Následně použijte tyčový mixér (nebo jiný způsob mixování) a celý obsah hrnce i se zbylou vodou mixujte tak dlouho, dokud nedostanete krásně hladkou krémovou konzistenci.

Jakmile jste si vytvořili pyré, polévka už je téměř hotová. Stačí k němu do hrnce přidat všechny zbylé ingredience (kysané podmáslí, česnek, sůl, pepř, na špičku nože chilli, plátek másla) a vše společně pár minut pod pokličkou provařit… Hotovo.

Obměny receptu a tipy:

Recept můžete libovolně obměňovat. K dýňovému pyré lze místo podmáslí, které se tam vždy trochu srazí (ale mně i tak chutná) do polévky přidat smetanu, zakysanou smetanu či mléko (pokud byste chtěli zaexperimentovat zkuste třeba kokosové mléko). Místo česneku můžete přidat bylinky a polévku můžete ozdobit kapkou olivového oleje a dýňovými semínky, které na chviličku orestujete na pánvi.

Nutriční hodnoty:

Nutriční hodnota (290 g polévky):

E: 756 kJ, B: 7g, S: 27g, T: 5g

INSPIRACE K OBĚDU:

Samotná polévka vás nezasytí, pokud se vám však tentokrát nechce vařit druhý chod. Můžete si k ní stejně jako já na pánvi na sucho opéct celozrnný chléb, na kterém ještě nechte rozpéct tvrdý sýr.

Nutriční hodnota (290 g hotové polévky, 90 g celozrnného lisovaného chleba, 40 g eidamu 30% t.v.s.):

E: 1900 kJ, B: 22 g, S: 58 g, T: 12g

 

 

Previous
Jak pracuji s klienty – 11 věcí, které dělám jinak

WEB SE TEPRVE PEČE! Omluvte prosím případné momentální nedostatky.

Jsem registrovaná nutriční terapeutka. Zabývám se stravovacími návyky u dospělých, dětí i dospívajících a nutričním poradenstvím pro osoby s poruchami příjmu potravy. Vystudovala jsem specializaci ve zdravotnictví v oboru nutriční terapeut na lékařské fakultě Masarykovy univerzity. Kromě individuálního poradenství, pořádám kurzy o zdravé výživě a vaření pro veřejnost.

Dárkové poukazy

poukazy

Objednat

Rubriky